STUDENTILegi

 

 

Despre

 
 

 

Regulament de Organizare si Functionare a DEPARTAMENTULUI MANAGEMENT PROGRAME

 

Capitolul I. Generalităţi

Art.1.1  În vederea creşterii performanţei în activitatea de cercetare şi îmbunătăţirea cadrului de acces la sursele de finanţare naţionale şi internaţionale se înfiinţează Departamentul de Management al Programelor. Departamentul de Management al Programelor se organizează şi funcţionează în concordanţă cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995 republicată în 1999, ale OUG 75/2005, ale Cartei Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava şi ale hotărârilor Senatului Universităţii „Ştefan cel Mare”.
           
Art.1.2 Departamentul de Management al Programelor se abreviază prin DMP.

Art.1.3 Departamentul de Management al Programelor este un departament de management al activităţii de cercetare şi consultanţă cu caracter multi şi interdisciplinar care îşi desfăşoară activitatea conform regulamentului de funcţionare.

 

Capitolul II. Viziune. Misiune. Obiective


Art.2.1 Viziunea departamentală este rezultată din politica strategiei stabilite la Consiliul European de la Lisabona din 2000, din eforturile de aliniere treptată la orientările recente ale politicii UE, dictată de necesitatea creşterii capacităţii şi competitivităţii sistemului CD prezentate în Planul Naţional de Dezvoltare 2007-2013.
           
Art.2.2  Misiunea departamentului este stimularea generală a activităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare desfăşurate în cadrul instituţiei printr-o serie de demersuri menite să promoveze, să sprijine şi să dezvolte capacitatea instituţională de accesare a programelor finanţate în educaţie şi cercetare.

Art.2.3  Obiectivele Departamentului de Management al Programelor sunt:

  • Creşterea vizibilităţii Universităţii „Ştefan cel Mare” în cadrul cercetării ştiinţifice din România şi implicit în Aria Europeană de Cercetare;
  • Formarea şi dezvoltarea resurselor umane implicate în cercetare;
  • Asigurarea caracterului inter şi multi-disciplinar al cercetării, a inovării în domeniul cercetării, a dezvoltării tehnologice şi transferului de cunoştinte, în contextul Societăţii bazate pe cunoaştere şi a Ariei Europene de Cercetare;
  • Armonizarea indicatorilor de performanţă ai instituţiei pentru autoevaluarea internă a calităţii cu cei existenţi la nivel naţional şi emiterea documentelor care se înaintează MEdCT şi ARACIS în strânsa colaborare cu Direcţia de Asigurare a Calităţii

Art.2.4 Departamentul de Management al Programelor – DMP coordonează următoarele tipuri de activităţi:

  • Promovarea şi gestionarea de publicaţii, editarea de buletine informative, manuale, lucrări, prospecte;
  • Susţinerea învăţământului deschis (Open University) şi la distanţă prin intermediul sistemelor Internet, poştă electronică, etc.
  • Promovarea  acţiunii de reclamă privind programele de învăţământ şi de cercetare ştiinţifică, în scopul atragerii de studenţi, primirii de oferte de locuri de muncă pentru absolvenţi cât şi atragerii fondurilor de sponsorizare;
  • Promovarea şi susţinerea de acţiuni ştiinţifice, didactice, realizate de organizaţii guvernamentale si non-guvernamentale.

Art.2.5 Activitatea  Departamentului de Management al Programelor – DMP este susţinută  financiar prin aport complex, astfel:

  • Taxe de şcolarizare;
  • Din contractele de cercetare ştiinţifică şi de proiectare;
  • Din veniturile rezultate pentru lucrările de consultanţă, expertiză şi asistenţă tehnică;
  • Taxe de participare la manifestările ştiinţifice pe care le organizează;
  • Editarea unor publicaţii ştiinţifice;
  • Prin asocieri cu terţi;
  • Sponsorizări, donaţii, subvenţii, concesiuni;
  • Alte venituri
 

Capitolul III. Organizare. Structură.

Art.3.1 Departamentul de Management al Programelor se află sub directa coordonare a Rectorului Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava.
Departamentul este condus de un Director de Departament.
Departamentul cuprinde coordonatori de programe în conformitate cu tipurile de proiecte lansate în educaţie şi cercetare-dezvoltare-inovare, într-o anumită perioadă de timp. Aceşti coordonatori se regăsesc în organigrama departamentului, parte integrantă a prezentului regulament. Organigrama se actualizează periodic, în funcţie de tipurile de programe existente la un moment dat.
Departamentul are un asistent, angajat permanent.
Directorul de Departament împreună cu Coordonatorii de Programe formează Comitetul de Management cu următoarele atribuţii:

  • Facilitează accesul la programele finanţate în educaţie, cercetare, dezvoltare, inovare.
  • Oferă asistenţă în elaborarea cererilor de finanţare şi stabilirea parteneriatelor.
  • Formulează şi monitorizează derularea Planului de Activităţi pe diferite programe;
  • Aprobă rapoartele periodice ale departamentului;

Art.3.2 Conducerea departamentului are următoarele atribuţii:

  • Directorul de departament elaborează activităţi de marketing, elaborează şi propune strategia ştiinţifică, tehnică şi economică a Departamentului şi răspunde de toate activităţile Departamentului în faţa organelor de drept;
  • Coordonatorii de programe stabilesc, de comun acord cu responsabilii de contracte, direcţiile de abordare a temelor, organizează activitatea de cercetare, proiectare, execuţie, avizare şi ţin evidenţa pe parcursul derulării acestora.

 
Art.3.3 Pe posturile prevăzute în Statul de funcţii al Departamentului pot fi angajate următoarele categorii de persoane:

  • Cadre didactice din Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava sau din alte universităţi din ţară şi din străinătate;
  • Cercetători ştiinţifici, experţi, consultanţi şi evaluatori din Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, din alte universităţi din ţară şi din străinătate sau din diferite societăţi comerciale şi organizaţii legal constituite;
  • Personal financiar, contabil, tehnic şi administrativ din Universitatea „Ştefan cel Mare” sau din alte societăţi comerciale şi organizaţii legal constituite;
  • Doctoranzi şi studenţi din Universitatea „Ştefan cel Mare” sau din alte universităţi din ţară şi din străinătate;
  • Pensionari şi alte categorii de persoane fizice cu drept legal de muncă.  

Art.3.4 Conducerea operativă a Departamentului Management Programe – DMP se asigură de către Directorul Departamentului.

Art.3.5 Departamentul Management Programe – DMP se află în subordonarea Rectorului; are legături cu facultăţi, colegii, centre de cercetare, departamente; colaborează cu  Prorectoratul Didactic, Prorectoratul Ştiintific, Direcţia de Asigurare a Calităţii, Departamentul de Informatică, Serviciul Financiar – Contabilitate, Oficiul Juridic, Departamentul de Relaţii Internaţionale.

 

Capitolul IV. Activităţi.

Art.4.1 Realizarea unui site al Departamentului de Management al Programelor

  • Transfer şi diseminare de cunoştinţe privind Managementul Proiectelor şi schemele de finanţare pe bază de proiecte, crearea paginii WEB a departamentului DMP, elaborarea documentaţiei aferente (ghid de cea mai bună practică pe proiecte, referinţe şi documentaţie din ţară şi străinătate, etc.).
  • Integrarea în reţele naţionale şi internaţionale cu misiune şi obiective specifice comune.

     
Art.4.2 Formarea şi dezvoltarea bazei de informare

  • Formarea şi dezvoltarea unei baze de date privind proiectele realizate în ultimii 5 ani;
  • Formarea şi dezvoltarea unei baze de informare şi documentare pentru diferitele tipuri de proiecte;
  • Formarea şi dezvoltarea unei baze de date privind posibilii parteneri pe arii tematice.

     
Art.4.3 Consultanţă şi sprijin în etapa de depunere a proiectelor

  • Realizarea de cursuri de formare pe diferite niveluri, universitare şi postuniversitare, în domeniul managementului de proiecte.
  • Anunţarea din timp a termenelor de depunere a propunerilor;
  • Mobilizarea pentru training a tuturor facultăţilor care au activitate în domeniul apelului pentru propuneri;
  • Training cu 1-2 luni înainte de termenul de depunere ;
  • Consultanţă în faza de elaborare a propunerilor ;
  • Rezolvarea problemelor care necesită răspunsuri de la nivel naţional/internaţional ;
  • Elaborarea unor documente (prezentarea universităţii, etc.), necesare diferitelor tipuri de proiecte. Depunerea oricărei propuneri de proiect al unui cadru didactic din universitate se va face cu viza departamentului de proiecte. Coordonatorul respectivului tip de proiecte şi responsabilul departamentului analizează cazurile speciale, apoi înaintează o notă informativă către Rector, înainte de semnarea contractelor.

Art4.4 Consultanţă în derularea proiectelor

  • Sprijin în elaborarea Rapoartelor Intermediare şi a Rapoartelor Finale; acestea se vizează la Departamentul de Management Programe şi sunt prezentate la semnat către Rector, însoţite de o notă informativă;
  • Pentru proiectele cu co-finanţare se va acorda sprijin şi consultanţă în identificarea căilor eligibile de co-finanţare precum şi în derularea co-finanţării;
  • Elaborarea unui set unitar de documente de justificare a cheltuielilor, pe capitole bugetare (pe tip de proiect);
  • Sprijin în diseminarea rezultatelor proiectelor (conferinţe, workshop-uri, elaborarea de materiale didactice şi ştiinţifice, legătura cu mass-media);
  • Formarea unui corp de evaluatori externi, agreaţi de MECT.

     
Art.4.5 Consultanţă în derularea proiectelor : Iniţierea şi integrarea în reţele şi proiecte europene tematice în domeniul CDI şi dezvoltării educaţiei în conformitate cu cerinţele Procesului Bologna-Berlin.

 

Capitolul V – Dispoziţii finale


Art. 5.1 – Prezentul regulament va fi revizuit atunci când situaţia o impune şi se va înainta spre aprobare Senatului Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
  © Copyright 2007 DMP. All Rights Reserved. In(ter)spire